Od podjetnice, za podjetnice: TOP 9 lekcij za uspeh, Zara Nanu
Zakaj je pomembno, da imamo v ekipi ljudi, ki so pametnejši od nas in zakaj se čakanje na popolnost ne izplača?
Zara Nanu, ustanoviteljica in CEO podjetja Gapsquare (link) iz Velike Britanije, kjer s pomočjo podatkovne analitike pomagajo podjetjem priti do boljših praks enakopravnosti zaposlenih, je na uvodnem srečanju programa AWE Slovenija, z nami je delila svoje TOP lekcije in nasvete, ki se jih je naučila na svoji podjetniški poti. Preveri, katere so.
# 1 Ne boj se neuspeha (sprejmi ga!).
Neuspeh je podjetnikov najboljši prijatelj in je lahko, če ga sprejmemo, integralni del podjetniškega uspeha. Neuspeh prinaša priložnost za inovacije in kreativnost ter možnost, da se naučimo, kako stvari narediti bolje in hitreje. Zato se neuspeh nauči ljubiti in sprejemati ter ga izkoristiti sebi v prid in v prid tvojega podjetja.
Zara v branje priporoča knjigo: The growth mindset.
# 2 Popolnost ni mogoča, zato nanjo ne čakaj.
Ne čakaj, da bo storitev / izdelek, ki ga želiš dati na trg, popoln. Na trg postavi dober in zanesljiv izdelek, nato pa čim hitreje stopi v stik s svojimi potrošniki. Njihov vpogled, izkušnje in povratne informacije so tisto, kar bo tvoj produkt nato lahko popeljalo stopnjo višje in ga naredilo bližje popolnemu.
# 3 Nauči se izpustiti.
Nauči se izpustiti idejo o svojem produktu, če potrošniki rečejo, da želijo oz. potrebujejo nekaj drugega. Ko ljudje naš izdelek vzamejo za svojega, je pomembno, da prisluhnemo njihovim željam, pripombam in potrebam. Bistveno je namreč, da razvijemo nekaj, kar resnično ustreza prav njim. Tako se bodo ti počutili vključene in bo verjetnost, da bodo postali zagovorniki našega izdelka, da si bodo za nas vzeli čas in nam pomagali pri nadaljnjem razvoju ter podpori, večja.
# 4 V ekipo sprejmi ljudi, ki so pametnejši od tebe.
V ekipo sprejmi ljudi, ki so strokovnjaki na specifičnem področju. Najboljše, kar se nam in našemu podjetju namreč lahko zgodi je, da smo obkroženi z ljudmi, ki nas in naše poglede izzivajo, ki so na svojem področju strokovnjaki in natančno vedo, o čem govorijo.
# 5 Poišči »advisory board« (potrebuješ odgovornost in usmeritve).
Poišči svetovalni odbor (advisory board), ki bo tebi in tvoji ekipi pomagal potisniti podjetje na naslednjo stopnjo. Kot CEO lahko zaradi številnih nalog, ki jih imamo v svojem podjetju, hitro izgubimo jasno vizijo, kako naprej. Svetovalni odbor pa nam lahko pomaga, da podjetje dolgoročno vodimo v pravo smer in tako ohranjamo svežo in jasno perspektivo.
# 6 Bodi samozavestna!
Samozavest se kaže kot uspeh. Če si samozavestna, obstaja več možnosti, da ti bodo ljudje verjeli in te na svoji poti tudi podprli.
# 7 Prizadevaj si za ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem.
V svojem podjetju postavi vodje, ki bodo namesto tebe prevzele določene naloge. Ob tem je pomembno, da se naučiš zaupati svoji ekipi in svoje podjetje voditi v sožitju z njo.
# 8 Skupnost je KLJUČ!
Poveži se z ljudmi s podobnimi interesi in ustvari ter ohranjaj skupnost. Nove povezave so tiste, ki ti bodo pomagale zgraditi mrežo in posledično tudi tvoje uspešno podjetje. Delaj na vzpostavljanju novih povezav in ustvari skupnost, ki ti bo nudila podporo in te hkrati tudi motivirala.
# 9 Na vse ali nič.
Ne zadovoljuj se z malim, tam je namreč konkurenca velika! Ciljaj visoko. Tja, kjer so najboljši in kjer je konkurenca manjša. To te bo izzvalo, da tudi ti postaneš ena izmed njih.