AWE 2.0 konferenca: Ravnovesje v življenju ne obstaja!

Na otvoritveni AWE 2.0 konferenci so se srečale AWEsome podjetnice prve generacije in podjetnice iz druge generacije v nastajanju. Takoj, ko se je dvorana v Kristalni palači začela polniti, je bilo čutiti žuborečo žensko energijo.

Pozornost je od prvega trenutka, ko je stopila pred podjetnice, pritegnila ena in edina Maria Anselmi, uspešna managerka, Italijanka, ki je več kot 10 let zelo uspešno vodila Bisnode Slovenija in Južni Trgi, danes pa VP of Global Partnerships pri Dun & Breadstreet, sicer pa tudi CEED mednarodna mentorica in coach za vstopanje na trge in prodajo.

V nadaljevanju smo za vas pripravili ključne poudarke iz Mariine popotnice AWE podjetnicam.

Kdor zmaga na trgu, piše pravila igre.

Če so podjetniki večinoma moški, bodo oni pisali pravila. Zato ne potrebujemo samo uspešnih podjetnikov, ampak tudi veliko podjetnic. Ko rečem »veliko«, imam v mislih konkretno statistiko: vse, kar je manj kot 30 %, je manjšina. Manjšina po navadi nima veliko vpliva. Treba je priti na več kot 30 %. Zato je program AWE zelo pomemben za opolnomočenje žensk.

Veliko izkušenj sem nabrala na svoji podjetniški poti, kar pa me je vedno vodilo, so bile številke. Zato tudi današnjo predstavitev začenjam s številkami. Ki ne povedo vsega, povedo pa veliko.

Malo statistike o ženskah v podjetništvu

V ZDA je leta 2021 delež podjetnic predstavljal 30 %. Leta 2022 pa samo še 21 %. Kriza je večinoma prizadela ravno podjetnice. Pri tehnoloških in start-up podjetjih je samo okoli okoli 10 % podjetnic, med unicorn podjetji jih je okoli 14 %. Pri skupni vrednosti exitov pa so naredile samo 0,8 % od vseh exitov! Podatki so sicer za ZDA, ampak bolj ali manj podobno velja povsod po svetu. In še podatek o iskalcih tveganega kapitala - samo 2 %! To pomeni samo dvoje: ali ne verjamejo v nas, nas ne vzamejo dovolj resno ali pa ne znamo dobro vprašati.

Maria Anselmi, Dun & Bradstreet

Zame je bilo vedno zelo pomembno voditi življenje s podjetniškim duhom. Ko sem dosegla nek cilj, sem vedno želela naprej na nekaj novega. To je zame podjetniški duh: želela sem dobiti nove izkušnje.



Začetniške težave pri podjetnicah

Po navadi imamo podjetnice nekaj začetnih težav:

  1. Okolje ni tako spodbudno. Ne nudi ustrezne podpore.

  2. Neenakost spolov: Smo v manjšini, zato ne pišemo pravil. Zgodba je tukaj zelo jasna. Vsak dan je borba za napredovanje, za nove priložnosti.

  3. Balancing responsibilities

  4. Strah pred neuspehom

Poglejmo jih v nadaljevanju pobliže.


Nespodbudno okolje

  • Pomen mentorstva

Težko je najti mentorja oz. vzornika. V moškem svetu sem se sama soočala z izzivi, da so me morali vzeti resno, mi verjeti in zaupati. Moj takratni šef je bil moj mentor. To mentorstvo je bilo pomembno, da so me ostali vzeli resno, me poslušali. Kot da sem s tem dobila potrdilo, da sem zaupanja vredna, da je vredno, kar govorim.

Mentorji so zelo pomembni, ker nam omogočajo, da se hitreje naučimo, se ne počutimo sami, ko preizkušamo nekaj novega in nas tudi peljejo v poslu do določenih ciljev. Sama sem imela mentorja, ki mi je vedno dal priložnost. Imela sem ob sebi osebo, ki me je ves čas spodbujala, naj se preizkusim na trgu.

Ampak mentorji ne pridejo do nas! Poiskati jih moramo sami.

  • Networking

Zelo pomemben je network (mreža). Ker ne moremo in ne znamo vsega sami. Network nam odpre priložnosti, dopolnjuje naše pomanjkljivosti in nam pomaga hitreje rasti in se učiti. Vsako srečanje, situacija je priložnost za grajenje networka. Ampak ni dovolj, da se na srečanjih pogovarjamo. Network se začne graditi, ko od drugih dobimo zavezo, ko z njimi nekaj skupaj počnemo. Srečanja lahko dobro izkoristimo ali pa se tam »svaljkamo«. Vedno moramo vprašati, kar nas zanima, in povedati, kaj lahko mi prispevamo. Ljudje so nam lahko pripravljeni pomagati, ampak ne morejo vedeti, kaj potrebujemo, če ne povemo konkretno. Poenostavimo življenje tistim, ki so nam pripravljeni pomagati.

  • Dostop do financiranja

Ko pride do denarja, smo vsi zelo sramežljivi. A bo preveč? A pričakujem preveč? Zavedati se moramo, da se investitorji ne bojijo velikih investicij. Iščejo pa dobre investicije. Bistvo je v tem, kako poveste svojo zgodbo. Gradite zgodbo. Za prihodnost. Navdušite investitorja: močna inspiracijska zgodba je ključ. Seveda je poslovni načrt tudi pomemben, ampak investicijo dobite zaradi zgodbe. Poslovni načrt je šele drugi korak.

  • Čustvena podpora

Ko nekaj začnemo na novo, smo same ali z ekipo. Zato je zelo pomembna podpora skupnosti, kot je CEED, tudi skozi peer-peer skupine. CEED je priložnost za razvoj podporne mreže. Velikokrat srečamo osebe, ki so šle skozi podobne probleme in nam lahko dajo pravi nasvet, povezavo, kontakt, odprejo vrata, da gremo lahko naprej.


Ravnovesje v življenju

Ravnovesje ne obstaja! Mi smo ena oseba in imamo eno življenje (one life, one person). Kar delamo kot ženske, kot mame, podjetnice, je eno. Najti moramo način, kako povezati družinsko življenje s podjetništvom. Če bomo začeli z balansiranjem, si bomo ustvarjale občutek krivde: ker nismo dovolj z otrokom ali ker nismo dovolj delale, ker nismo dovolj prisluhnile problemom sodelavcev. Vse skupaj je zato v resnici ena zgodba.


Naj te ne bo strah neuspeha, bodi drzna!

Večinoma smo ženske bolj pozorne, manj prodorne, bolj realne. Bolj previdno govorimo o svojih uspehih. Izhajamo iz predpostavke: da kar dobimo, je proporcionalno s tem, kar vložimo.

Vsaka stvar, ki jo dosežemo, je uspeh, pokažimo jo! Če ne znamo same poudariti svojega uspeha, ga nihče drug ne bo. Bodi drzna. Povej svojo zgodbo in bodi ponosna na uspehe!

Bodite prepričane, da boste »falile«. Vprašanje je, kdaj in kako. Zato se je škoda preveč obremenjevati vnaprej. Falile boste. Vprašanje pa je, kaj se boste iz tega naučile in kako boste naredile naslednji korak.  Ko se sprijaznite s tem, da boste falile, se tega ne bojite več. Povejte zgodbo o tem, kaj se je zgodilo, kaj ste se naučile, prenesite dobre izkušnje.

Bistvo je, da verjameš vase. Če ti sama ne verjameš, zakaj bi verjeli drugi?

Panel s članicami programskega sveta AWE

Ko je Maria ogrela ozračje, se je program nadaljeval s panelom treh CEED mentoric in članic AWE programskega sveta. Pogovarjali smo se o tem, kako bomo prihajajoči generaciji AWEsome podjetnic tudi z izkušnjami s prvo generacijo, pomagali pri njihovi nadaljnji podjetniški poti. Z nami so bile:

Maja Požar Andrejašič, ustanoviteljica in direktorica podjetja REC

Lea Benedejčič, direktorica prodaje v Tušu

Mira Koporčić Veljić, direktorica Združenja družb za upravljanje investicijskih skladov


Mentorski pogovori

Srečanje pa smo zaključili s pogovori v manjših skupinah, kjer so se podjetnice iz generacije AWE 2.0 predstavile mentoricam z namenom, da jih prepričajo, da so ravno one tiste, ki bodo del prihajajoče generacije AWEsome. Komaj čakamo, da izvemo, kdo so! In ne dvomimo, da se bomo še srečali tudi z vsemi ostalimi.

AWE je skupnost žensk, ki se podpiramo in verjamemo ena v drugo. (Ursula Lavrenčič, Hopalai)

Hvala, drage mentorice, da ste nam pomagale pri tej res težki nalogi - izbrati novo generacijo podjetnic:

Beate Pečečnik, Polident

Branka Jerše, Nicelabel Loftware

Lea Benedejčič, Tuš

Maja Golob, Spago

Maja Požar Andrejašič, REC

Mira Koporčić Veljić, Združenje družb za upravljanje investicijskih skladov

Nina Žerjal, Helen Doron English Slovenija

Roswita Golčer Hrastnik, Biosistemika

Tita Destovnik, Center Kontura

Alenka Zavašnik, Complexity University

Metka Glas, CEED Slovenija

Alja Gajšek, CEED Slovenija


Previous
Previous

Tineke Rensen: Podjetnice, ne podcenjujmo se!

Next
Next

Tamara Valenčič: Postavljanje vodij: glavno orodje je komunikacija in znanje vodenja pogovorov